Že je natáčení reklamy nuda? Herci, psi, počasí či zkouška sirén vám to zaručeně zpestří!

Milá, promyšlená a hlavně lidská. Od začátku jsme měli jasno, jaká by naše reklama na Hello bank! měla být. Otázkou však zůstávalo, jak jednoznačně vyjádřit, že na lidi myslíme?

Odpověď našla vybraná reklamní agentura, která se rozhodla nás spojit se škytáním.

„Škyt. Škyt.”
„To na tebe asi někdo myslí!”
No jistě! To je ono. Do toho nápadu jsme se zamilovali. Tak teď už jen vybrat šikovné herce a někoho, kdo to natočí, a za pár dní máme hotovo! No ne? Tak takhle jednoduše to nechodí. A o tom, že tentokrát to bude platit dvojnásob, jsme se měli v následujících měsících přesvědčit sami.


Škytání jako symbol, že na vás někdo myslí. Nápad jednoduchý, natočit 6 reklam už bylo těžší.

Casting
Na ty dva dny si všichni pamatujeme velmi dobře. Když totiž natáčíte hned šest televizních reklam najednou, potřebujete standardní počet šikovných herců krát šest. Lidé se střídali od brzkého rána. Staří, mladí, tencí, hluční, k zulíbání, přísní, roztomilé děti, ale i celá řádka psů a šest batolat. Po dvou hodinách už jsme nepoznávali Petra od Pavla a po režisérově vášnivé obhajobě toho „malého sympaťáka s jiskrou v oku“ si každý vybavil někoho úplně jiného. No a když už jsme se na někom shodli, objevil se nový problém. A poměrně zásadní. No schválně, zkuste si to sami - stoupněte si doma před zrcadlo, koukejte se na svůj odraz, a pak si zčistajasna jakoby nic škytněte.

Přirozené, viďte? :)

Naštěstí herci byli šikovní a nakonec jsme ze dvou set škytajících adeptů vybrali šestapadesát různorodých a neokoukaných tváří. Jak to dají před kamerou naostro, to se teprve uvidí.

Lokace a točíme. Klapka, jedem!
Jsou 4:30 ráno a s celým týmem, režisérem a lokačním manažerem se scházíme v Radlicích na vyhlídce. Zde se má totiž natáčet scéna při východu slunce, a tak potřebujeme vidět, jaké bude světlo, kam přesně postavíme kameru a kolik minut bude slunce v ideální poloze. No a tímto stylem se objížděla půlka republiky - ráno, v poledne, v tzv. „zlaté hodince“, kdy jsou dlouhé stíny, v noci, venku i vevnitř. A když režisér trvá na tom, že se v jedné scéně budou čistit houby, nedá se svítit, hledáme chatičku na okraji lesa a produkční tým se vydává sehnat v listopadu deset kilo čerstvých hub, jak když šla Maruška pro jahody. Samozřejmě že se tato scéna nakonec jako jediná do televizního spotu nevešla. Po dvou týdnech a stovkách najetých kilometrů nám magistrát finálně schvaluje zábor ulice na Letné, a to znamená jediné – všech 15 lokací je kompletních a na minuty připravený harmonogram platí. Zítra jdeme točit!


Abychom na place neztráceli čas, máme všech 27 scén rozkreslených
do podrobných storyboardů.


Natáčení
Čekají nás čtyři natáčecí dny. Každý bude mít tak čtrnáct hodin, venku je neúprosných sedm stupňů, a zatímco holky z cateringu servírují první párky s chlebem, my napjatě čekáme na východ slunce a první klapku. Bohužel romantické svítání se nakonec nekoná, a tak na místě měníme scénu „mladý pár sedí na lavičce“ na „mladý pár přibíhá k mostu“, protože v momentě, kdy se slunce prodere skrze husté mraky, je už lavička dávno ve stínu. Takto se s většími či menšími obtížemi prokousáváme skrze všechny natáčecí dny. A je to slušné sousto. Tu se rozhodne psí herec stávkovat a pohybovat se pouze tehdy, když na něj máváme buřty, jindy nám konečně povedenou scénu kazí pravidelná zkouška sirén, ale i nečekané zdravotní komplikace.
Pak přijde ta obávaná chvíle, kdy režisér není spokojen s výkonem herce. Ten se omlouvá, ale nemůže si prý pomoct, v noci ho vzal hexenšus, a i když se nadopoval prášky, prostě hrát nemůže. A tak zatímco vezeme herce k doktorovi, sháníme, kdo ho může nahradit. Krize. Jsme na okraji Prahy a za půl hodiny musíme balit, abychom stihli natočit scénu na jiné lokaci. Situace je tak vyhrocená, že režisérovi padne do oka řidič jedné z našich dodávek, a se slovy „Karle, co kdybys to sehrál ty?“ je situace rázem zachráněna.


Přes všechny trampoty a úskalí jsme si ale natáčení užili a hlavně ho zvládli. Na place jsme strávili 3364 minut, objeli jsme 15 lokací, najezdili u toho přes 2000 km, natáčeli s více než 56 herci, kteří spolu s celým štábem a námi snědli 389 párků (včetně těch dvou, které v nestřeženém okamžiku snědl psí herec Olí) a škytlo se asi milionkrát. Celkem z toho vzešlo 6 třicetivteřinových reklam a dalších 8 šestivteřinových.

Co říci závěrem? Zvládli jsme to - Karle, díky, žes to sehrál - a vy si
naše reklamy užijte. :)
Úroveň

  • Hello bank!
  • Odznak
  • Odznak

žádná odpověď

zatím nikdo neodpověděl, buďte první!

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)