Naordinujte si online detox! Aneb jak se nezbláznit z internetu

V okamžiku, kdy zapínáme počítač, nebo se na mobilu připojujeme na sociální síť, v našem mozku nepatrně stoupá hladina dopaminu. Látky, která vyvolává slastné pocity. Být online je nám zkrátka příjemné.

Neurologové ale varovně zvedají prst. Online bytí se negativně projevuje na našich schopnostech komunikovat, soustředit se, argumentovat. Mozkové buňky odumírají, spoje se přerušují. Jsme sice pořád online, ale hloupneme.
Tak si čas od času naordinujte online detox. My pro vás máme pár tipů, jak na něj!

Plánujte i „obyčejný“ den v práci

Zkuste si naplánovat pracovní den a z plánů vynechat kontrolování sociálních sítí. Ráno si rozvrhněte činnosti, do kterých se chcete (a musíte) pustit. A pak tenhle rozvrh dodržte. Nepřeskakujte. Neodbíhejte na internet. Na začátku to bude dřina, ale zvyknete si. A až si zvyknete, budete produktivnější a spokojenější.

Myslete na to, že pozornost udržíme jen hodinku v kuse. A podle toho plánujte přestávky. Za odměnu se během nich můžete podívat na sociální sítě. Jakmile ale přestávka skončí, bez milosti se odpojte.



Nekrmte zároveň břicho i hlavu

Kontrolujete e-maily už během snídaně a při obědě si rádi přečtete online zpravodajství, případně projedete Facebook? Chyba! I když si sami na obědě bez mobilu před očima připadáte nesví, zkuste to bez něj. Raději se plně soustřeďte na jídlo. Hlava si odpočine, žaludek vaši soustředěnost ocení.

„Nepůjdeš offline“ mezi desatero nepatří

Na e-maily odpovídáme do několika desítek minut, na zprávy v Messengeru okamžitě. A když nám to náhodou trvá déle, cítíme se nesví, nervózní... Přitom si mnohdy stačí jenom uvědomit, že být neustále online není naše povinnost. Pokud s vámi chce někdo řešit něco opravdu důležitého, zavolá vám.

Neschovávejte se. Před lidmi ani před myšlenkami

V metru, tramvaji, na zastávce při čekání na bus. Všichni koukají do displejů. . Jezdíte-li do práce městskou hromadnou dopravou, zkuste alespoň jednu ze dvou cest vypustit mobilní telefon a místo toho si vyčistěte hlavu. Mozek si odpočine a domů dorazíte opět čerství, nikoli zničení a unavení.

A až budete příště čekat na nějakého opozdilce, místo brouzdání po Instagramu někomu zavolejte. Jen tak. Pro radost.



Inspirujte se... třeba v knížkách

Věděli jste, že si zapamatujeme až o 30 % víc informací z toho, co si přečteme na papíře, oproti čtení z displeje? O důvod víc se na start online detoxu vybavit četbou. Pořiďte si čtivo Umění zahálky, ve kterém autor radí, jak přežít ve světě offline bez antidepresiv. Nebo v knihovně sáhněte po Hluboké práci – knížce, která poradí, jak se soustředit v roztěkaném online světě.

Á propos: Naplánovali jste si víkend bez internetu? Mějte na paměti, že na takové smělé plány potřebujete pořádně nabitý program. Domluvte se s přáteli, sportujte a vyrazte mimo město. Budete-li stále mezi lidmi, nebude vám připadat, že na sociálních sítích o něco přicházíte.

  • Hello bank!

1 odpověď

Úroveň
Odznak
...aneb po týdnu života bez počítače a internetu jsem konečně přišel na to, co je skutečně pro život podstatné...... je to počítač a internet :$

Odpovědět

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)